TE1 herrgårdsgymnasiet

Idag har jag sommarlov.Imorgon tar jag ett steg in i en helt ny värld och blir gymnasieelev.Detta känns som en underbar chans att börja om!Det är som ett nytt år och enligt mig en mycket bättre chans att börja om än själva nyår.Jag ska försöka så gott jag kan, att gör mig till det bättre.När det gäller mig som person och framför skolan(läxor,prov osv).När jag för några år sedan tänkte på gymnasiet trodde jag att detta skulle bli mina 3 sista år tillsammans med min närmaste vänner innan vi skulle splittras inför vuxenvärlden.Men så blev det inte.Istället gjorde dom om gymnasiet här och slog ihop enhel del linjer med en gymnasieskola i närheten.Så jag är kvar i Säffle och min närmsta vänner är utspridda i Åmål och till och med några i Karlstad.Det känns såklart tråkigt, men jag hoppas att våran vänskap är tillräckligt bra så att vi träffas på helger och lov!Jag har såklart varit nervös inför morgondagen men nu har jag insett att det inte finns mycket att vara nervös över.Så nervositeten har mer övergått till en pirrig nyfiken känsla.Det ska bli spännande att se vilka som ska gå i min klass osv.Vi får se hur detta går och imorgon har jag nog fått svar på en hel del av mina frågor! :)

Hejdå Sundsborg och älskade 9D


Kommentarer
Postat av: paula

Hoppas du överlever morgondagen :D

2010-08-18 @ 22:20:55
URL: http://bananel.blogg.se/

Kommentera inlägget här: OBS! tänk på att jag raderar onödiga kommentarer.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0